Danmarkstur till The Reef med Stena Line

[ PRESSRESA MED STENA LINE]

08.00 i söndags från så tog vi Stena Line båten Danica till Fredrikshamn, i receptionen så hämtade vi upp en liten goodiebag med bland annat deras nya maskot Tumlaren Happy. Alfred älskarde Happy så mycket att han på hemvägen frågade ifall han kunde få krama Happy en gång till, gullunge!
Stena Line har en ny outlet ombord- Stena Line Outlet One med grymma priser!! Här såg jag en fantastiskt snygg kavaj och ett par byxor från Copenhagen Luxe tror jag märket hette. Äsh tänkte jag, väntar tills på hemvägen. Ångrar mig så att jag inte köpte plaggen! Varför gör jag alltid såhär!?
Vi bokade om resan till tidigare på hemvägen och därmed åkte vi med en annan båt, så inga plagg för mig.

Vi anlände kl 11.15 i Fredrikshamn. Man går igenom terminalen och sedan är det c.a 600 m till Scandic The Reef.
Till allas förtjusning så fick vi ett piratrum! Sedan var det att duscha och byta om till badkläder och bada i timmar.
Hungern föll på givetvis, det var ljuvligt väder, vi simmade ut till deras Sundeck och intog lite mat i form av pizzor & ceasar sallad.
Vi hann även med en glassrunda på stan & kaffe. Lite mer bad genom stora vågor & dundrande åska och monsunregn. Alfred hoppade vilt från piratbåten och var så duktig.

Sedan passade jag & Thaimorsan på att ta en Corona på stan medans mina pojkar vilade på rummet och spelade Wii. Tillbaka till hotellet för lite mat. Vi valde deras buffé som var helt ok. Jag är inte så mycket för bufféer faktiskt. Hade jag fått välja så skulle vi ha ätit på stan ;)

Klockan tickade på och Alfred var supertrött efter badandet, då passade jag på att smyga ned till baren för en Mojito med Thaimorsan.

Vi vaknade i lagom tid dagen efter, gick ned för att äta frukost. En helt fantastiskt frukost måste jag säga! Mums!
Sedan blev det mera bad såklart och vi alla åkte som tokar genom deras 80 m ringlande rutschkana. Så roligt för både stora & små! Vi badade några timmar för att sedan planera att se något annat när vi väl var i Fredrikhamn så vi tog bussen till den fantastiskt fina Palmestranden med vajande plamer & kritvit sandKostade 22 DKK för vuxna och 11 DKK för barn. Sedan valde vi att gå tillbaka, då busstiden inte stämde riktigt. Funkade super!

Tanken var att vi skulle åka med 20.00 båten hem men vi kände oss lite trötta och väldigt belåtna och kollade ifall vi kunde boka om biljetten och ta 16.20 båten tillbaka, vilket fungerade alldeles utmärkt. Så glad för detta, vilken service! För vi var verkligen möra efter allt badande och det var skönt att inte komma hem alltför sent.
Fick inhandlat lite öl & sprit samt Cava i Bordershop på hemvägen, men drömmer om den där kavajen fortfarande! Attans!

♥ Tack Stena Line & The Reef detta var helt fantastiskt och vi kommer definitivt att åka igen ♥

Gabriella

Åh såå mysigt!!

Svar: Ja en riktigt härlig tur till Danmark verkligen!

Jennifer

Men så härligt :D

Svar: Ja det var en fin Danmarks tur verkligen, kan rekommendera The Reef ;)

Maria

Postad den

Älskar the Reef, måste nog åka igen snart med familjen och kul att Stena satsar lite på båtarna och förnyar sitt koncept

Svar: Ja Outleten var verkligen bra, ångrar till 1000 att jag inte köpte det jag såg var så himla bra pris! Ja The Reef är verkligen mysigt det var första gången vi var där!

Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv

Postad den

Det ser verkligen härligt ut! :)
Helt klart en resa jag gör när Tuva-Li blivit äldre

Svar: Det är super att åka dit verkligen! Rekommenderas!

Linnea

Vad härligt!!

Svar: Ja det var en härlig resa till Danmark verkligen!

Nazima

Postad den

Vilken härlig vistelse ni verkar haft! Och inte blir jag mindre sugen på att åka dit ned familjen 😊

Svar: Det är verkligen superlagom att stanna en natt om man väljer rätt avgångar, man kan även nyttja badet trots man checkat ut. Så himla bra!The Reef rekommenderas verkligen!

Amanda

Å vilken mysig dag<3

Svar: Ja vi hade en super vistelse i Danmark verkligen!

Netti Starby

Postad den

Vilken härlig resa och så himla mysigt ni hade det! :-D Kramis

Svar: Ja en alldeles lagom resa verkligen, perfekt!

Kamilla

Postad den

Vilken härlig resa ni gjort. Stranden såg mysig ut. Visst blir man lite smått galen på sig själv om man hittar något man är sugen på att shoppa men inte gör. När man sedan väl bestämt sig kan det vara för sent. Sånt gör mig lite galen.

Ha det gott fina Linda.
/Kamilla

Svar: Ja den var en helt perfekt resa och alldeles lagom för oss. Jaaaa! Haha varför gör man såhär mot sig själv gång på gång, blir alldeles tokig!!! Fasiken asså :/ Att man inte lär sig,hehe.

Erika

Postad den

Låter verkligen som att ni haft det härligt :)

Svar: Ja det var tipp topp verkligen! En alldeles lagom resa!

Carro

Postad den

Men så roligt och vilka härliga bilder! :)

Svar: Hihi tack! Tog inte jättemånga med vanliga kameran så det fick bli dessa ;) Vi hade det så mysigt iaf;) Hoppas det syns på bilderna.

Linda

Det ser underbart ut!!

Svar: Det var det verkligen!! Rekommenderas och en alldeles lagom tur;)

Bella

Åh vad härligt!

Svar: Ja det var det verkligen supermysigt!

Jennifer

Svar: Tack fina du!! HAHA man kan inte tycka samma allt :P

Svar: Nä och tur är väl det;)

Ljuva Julia

Postad den

Men så kul ni verkar ha haft det :D Och vad innebär pressresa? :)

Haha ja, det enda jag har i kylen är tyvärr öl och rosé och aperoll och noilly pratt. Haha, ingen vidare mix.

Svar: Att vi exklusivt har blivit erbjudna att åka med Stena Line :)Haha nä bättre mix:es finns ju;)